Molt més que una tècnica… és una excel·lent manera de comunicar-nos amb el nostre nadó, establint un vincle afectiu únic a través de la pell, de les mirades, del to de la veu, dels somriures, dels sons, …
Pels infants:
Pels pares i mares: Aconsegueix calmar als infants.
Fomenta la resistència del seu organisme.
Fa que tenguin un so tranquil.
Afavoreix un positiu desenvolupament psíquic.
Ens enriqueix aprenent a interpretar les seves emocions, els seus gestos… millorant les habilitats de criança.
Reduïm les hormones de l’estrés i augmentam les de la calma i relaxació
Continguts:
Relaxació a través del tacte i la comunicació.
Coneixement de tècniques específiques per alleugerir còlics, gasos, estrenyiment.
Participació en temàtiques interessants sobre la importància del sentit del tacte.
Massatge directe i indirecte (pels grups d’1 a 3 anys).
Durada: 5 sessions (1 hora i mitja per sessió)
Objectiu: Millorar el rendiment acadèmic i facilitar l’accés a l’aprenentatge a través d’hàbits i tècniques d’estudi.
Continguts:
Destinataris: Infants de Primària (agrupació per edats). Grups reduïts.
Durada: 4 sessions (1 hora i mitja per sessió)
DESENVOLUPAMENT MOTOR DEL NADÓ
Explicarem quines són les etapes del desenvolupament motor normal d’un nadó, i com afavorir-ne les habilitats corresponents a cada etapa.
Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 18 mesos.
Continguts:
Durada: 4 hores
HÀBITS I OBEDIÈNCIA. PAUTES I EINES.
Objectiu:
Oferir als pares pautes i eines que els permetin manejar situacions típicament difícils dins els primers anys de vida dels seus fills.
Continguts:
Destinataris: Pares amb fills d’edats ompreses entre 0 i 6 anys.
Durada: 4 sessions (una hora i itja per sessió).
PRIMERS AUXILIS: COM ACTUAR DAVANT ACCIDENTS, MALALTIES…
És la infància l’etapa de la vida en la que els éssers humans inicien l’aprenentatge de la seva adaptació al medi en el que hauran de viure, i ho fan de la mà dels pares o cuidadors qui, al mateix temps que els ensenyen, prenen les precaucions necessàries per prevenir el dany que pot sorgir de l’entorn.
Continguts:
1er MÒDUL: Com ajudar als nostres infants quan tenen alguna malaltia respiratòria.
– Malalties respiratòries més freqüents en la infància.
– Causes i prevenció.
– Tècniques senzilles de fisioteràpia respiratòria per millorar i resoldre aquests processos.
2on MÒDUL: Com actuar davant un accident infantil domèstic.
– Accidents. Com prevenir-los.
– Accidents més freqüents: traumatismes, cremades, ferides i intoxicacions.
3er MÒDUL: Primers auxilis en l’edat pediàtrica i adulta.
– Introducció a la Reanimació Cardiopulmonar (RCP).
– Causes d’aturada cardiorespiratòria (PCR).
– Mala via i asfixia. Compressió / Ventilació.
– Maniobra de desobstrucció de la via aèria en infants menors d’un any i majors d’un any. RCP en el lactant i l’Infant. I en l’adult.
– Maniobra de desobstrucció de la via aèria en l’adult.
– Valoració de la parada cardiorespiratòria.
– Obertura de la via aèria; maniobra front-mentó.
Durada: 4 sessions (1 hora i mitja per sessió).
PER A QUÈ SERVEIXEN LES LLETRES?
Objectius;
-Introduir als infants al coneixement dels fonemes i grafemes del nostre abecedari.
-Potenciar la correcta producció oral del fonemes de la llengua catalana/ castellana.
-Fomentar l’adequada reproducció gràfica de les lletres.
-Treballar la consciència fonològica de forma oral.
-Millorar els torns de paula així com la interacció amb els seus iguals.
Metodologia;
El taller es basa en utilitzar metodologia lúdica i participativa. Durant una hora a la setmana, tindrem una titella molt especial que ens durà cada dia unes quantes lletres! De ben segur que aquesta titella ens demanarà “què hem de fer amb les lletres?” No us ho perdeu, li haurem de saber dir quina lletra ens ha portat, a quines paraules podem posar aquesta lletra, li explicarem com sona i també com s’escriu! Ens divertirem i aprendrem moltíssim!
Dates: Per determinar.
Grups:
– Grup en català, de 17 a 18h.
– Grup en castellà, de 18.15 a 19.15h.
Edats: 4-5 anys.
MATEMÀTIQUES
L’habilitat matemàtica és la capacitat per emprar els nombres de manera efectiva i de raonar adequadament. És un tipus d’intel·ligència formal segons la classificació de Howard Gardner, creador de la Teoria de les intel·ligències múltiples. Aquesta intel·ligència implica la capacitat per emprar els nombres de manera efectiva i de raonar adequadament a través del pensament lògic.
A través d’aquest taller es planteja afavorir el desenvolupament d’habilitats matemàtiques als infants, d’una forma lúdica i divertida. És recomanable per a infants que es trobin en un nivell inicial o que presentin dificultats en l’aprenentatge de les matemàtiques.
Aprendrem a:
– Conèixer els nombres
– Explicar i treballar memòria numèrica
– Realitzar operacions matemàtiques: sumes i restes (estratègies per al càlcul)
– Afavorir el càlcul mental
– Realitzar seriacions lògiques
DESTINATARIS: Infants de 6 a 7 anys. Grups reduïts.