Conferències

Parlarem de la importància que té la família per al desenvolupament afectiu, cognitiu, psicomotor i social dels més petits; partirem de la necessitat de conèixer-nos primer a nosaltres mateixos, de conèixer als nostres fills i filles, d’aprendre a donar resposta a les necessitats dels fills/es, i a les pròpies. Parlarem del plor. I per acabar, veurem la importància de crear hàbits com a eina fonamental per aconseguir tot això, però també a saber ser flexibles amb els mateixos.

Els objectius per a aquesta primera trobada seran:

  1. Reconèixer la importància de la família per al desenvolupament del vostre infant.
  2. Aprendre a conèixer- vos com a família i a acceptar les vostres particularitats.
  3. Aprendre a conèixer què vos està demanant el vostre fill a través del plor.
  4. Aprendre a donar resposta a les necessitats del vostre infant.
  5. Aprendre la importància de crear hàbits que vos faciliti la vostra tasca.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

El temps que passam amb els nostres fills i filles és el més valuós per ells. Aquests moments han de convertir- se amb el més enriquidor tant per ells i elles com per a nosaltres. La família és una peça clau per al seu desenvolupament.

Què s’entén per temps de qualitat? Aprendrem a reconèixer en quins moments li estam donant ja aquesta qualitat al temps que passam amb ells i elles i a cercar- ne de nous.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Es donaran als pares pautes per ajudar als seus fills a millorar el rendiment acadèmic i facilitar l’accés a l’aprenentatge a través d’hàbits i tècniques d’estudi.

 Continguts:

  • Organització i planificació per l’estudi
  • Motivació per l’aprenentatge
  • Atenció, concentració i memòria
  • Estratègies específiques: subratllar, lectura comprensiva, resum, memorització, repàs..
  • Relaxació

Destinataris: pares i mares amb infants de 6 a 16 anys.

 El moment de llevar els bolquers, de deixar el xumet, el biberó, el dormir i vestir-se tot sol… són moments molt importants del creixement i del desenvolupament psicofísic de l’infant.
Els nostres nadons comencen a fer-se grans i els pares els poden ajudar a créixer, a superar les diferents etapes dia a dia de forma tranquil·la, amb confiança i d’una manera satisfactòria autònoma i feliç.

Els pares hem de viure el creixement dels nostres fills sense por i com una gran aventura, ja que així els ajudarem a madurar, a tenir seguretat en ells mateixos i una bona autoestima.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Els infants són curiosos. Queden fascinats per tot el que veuen o escolten al seu voltant. Qualsevol moment del dia dels primers anys d’un infant és bo per a que descobreixin alguna cosa.

Proporcionarem noves maneres d’interactuar amb l’infant amb idees, projectes i activitats que estimularan la seva curiositat natural i als pares ens ajudaran a fomentar la confiança, estimular l’autoexpressió i a divertir-nos amb el nostre infant.

La idea és convertir les activitats diàries en divertides experiències d’aprenentatge… és a dir, convertir les tasques domèstiques en moments didàctics.
La finalitat d’aquests recursos és contribuir a que els infants creixin sans i feliços, i fomentar-lis el gust per l’aprenentatge que duri al llarg de la seva vida.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Els infants aprenen la forma de comportar-se. El que passa de vegades és que l’après, la seva forma d’actuar, és inadequat i genera problemes en el seu entorn. Però es pot canviar si sabem com. En la conducta de l’infant els pares tenen la clau. Cal adquirir estratègies per afrontar les dificultats que sorgeixen en l’educació i el maneig de les conductes problema, però també és important donar atenció positiva i aconseguir una bona comunicació amb els nostres fills.

Continguts:

• Comprendre la conducta infantil: per què es porta malament i manté el seu comportament.
• Conèixer mètodes i tècniques perquè l’infant obeeixi.
• Aprendre a manejar situacions problemàtiques: rebequeries, provocacions, desobediència, baralles …
• Afavorir la comunicació pares-fills: atenció positiva, reforçar conductes positives …

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Amb l’arribada de nous germans i germanes poden aparèixer una sèrie de comportaments en el germà gran que poden complicar encara més el fet de ser un o una més a la família. També pot passar que més endavant, sigui el germà petit el que està gelós del gran o de la gran.

Aprendrem a distingir aquells comportaments que ens mostren aquest sentiment de gelosia, i mostrarem mesures generals i un poc més concretes que ens poden ajudar a manejar la situació. També veurem què podem fer en el moment que sorgeix un conflicte determinat. Per acabar, veurem com hem de tractar l’arribada d’un nou membre de la família per evitar que tot això passi.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Potser un dels moments en què pitjor ho passen els nostres fills i filles, o al manco que som conscients, a causa de
què es mostren espantats, ploren i podem veure el seu patiment. I això ens produeix molta angoixa.
Aquí aprendrem a distingir de què parlam i com es diferencien els tres tipus, però no tant per saber alguna cosa
més, sinó per donar- li una resposta adequada. Som el punt de referència de seguretat dels nostres fills i filles i en aquests moments ens la demanen amb molta força.

Els objectius seran:

  • Conèixer què és un malson, una por a l’obscuritat i el pànic nocturn.
  • Aprendre a què fer en el moment en què es dóna l’episodi.
  • Determinar quin tipus d’actuacions aplicarem al dia a dia per a donar solució.
  • Distingir en quins casos serà necessària l’actuació d’un professional i qui ho pot ser.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.

Tallers

MASSATGE INFANTIL

Molt més que una tècnica… és una excel·lent manera de comunicar-nos amb el nostre nadó, establint un vincle afectiu únic a través de la pell, de les mirades, del to de la veu, dels somriures, dels sons, …

Masaje infantil Pas a Pas

Beneficis:

Pels infants:

  • Pels pares i mares: Aconsegueix calmar als infants.

  • Fomenta la resistència del seu organisme.

  • Fa que tenguin un so tranquil.

  • Afavoreix un positiu desenvolupament psíquic.

  • Ens enriqueix aprenent a interpretar les seves emocions, els seus gestos… millorant les habilitats de criança.

  • Reduïm les hormones de l’estrés i augmentam les de la calma i relaxació

Continguts:

  • Relaxació a través del tacte i la comunicació.

  • Coneixement de tècniques específiques per alleugerir còlics, gasos, estrenyiment.

  • Participació en temàtiques interessants sobre la importància del sentit del tacte.

  • Massatge directe i indirecte (pels grups d’1 a 3 anys).

Durada: 5 sessions (1 hora i mitja per sessió)

APRENDRE A APRENDRE. INTRODUCCIÓ A LES TÈCNIQUES D’ESTUDI

Objectiu: Millorar el rendiment acadèmic i facilitar l’accés a l’aprenentatge a través d’hàbits i tècniques d’estudi.

Taller infants i joves Pas a Pas

Continguts:

  • Organització i planificació per l’estudi
  • Motivació per l’aprenentatge
  • Atenció, concentració i memòria
  • Estratègies específiques: subratllar, lectura comprensiva, resum, memorització, repàs.
  • Relaxació.

Destinataris: Infants de Primària (agrupació per edats). Grups reduïts.

Durada: 4 sessions (1 hora i mitja per sessió)

DESENVOLUPAMENT MOTOR DEL NADÓ

Explicarem quines són les etapes del desenvolupament motor normal d’un nadó, i com afavorir-ne les habilitats corresponents a cada etapa.

Desarrollo psicomotor Pas a Pas

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 18 mesos.

Continguts:

  • Desenvolupament motor normal del nadó: habilitats corresponents a cada mes de vida en les diferents àrees.
  • Signes d’alerta i variacions de la normalitat corresponents a cada etapa.
  • Postures i activitats per potenciar cada etapa del desenvolupament i  prevenir possibles alteracions (hi haurà part pràctica).
  • Dubtes i errors més freqüents.
  • Prematuritat: a cada un dels punts anteriors hi haurà un apartat on es farà referència als nadons prematurs i les
    seves característiques especials.

Durada: 4 hores


HÀBITS I OBEDIÈNCIA. PAUTES I EINES.

Objectiu:

Oferir als pares pautes i eines que els permetin manejar situacions típicament difícils dins els primers anys de vida dels seus fills.

Hàbits i obediència Pas a Pas

Continguts:

  • Normes i límits
  • Premis i càstigs
  • Com donam les ordres
  • Rebequeries
  • Hàbits…

Destinataris: Pares amb fills d’edats ompreses entre 0 i 6 anys.

Durada: 4 sessions (una hora i itja per sessió).



PRIMERS AUXILIS: COM ACTUAR DAVANT ACCIDENTS, MALALTIES

És la infància l’etapa de la vida en la que els éssers humans inicien l’aprenentatge de la seva adaptació al medi en el que hauran de viure, i ho fan de la mà dels pares o cuidadors qui, al mateix temps que els ensenyen, prenen les precaucions necessàries per prevenir el dany que pot sorgir de l’entorn.

Continguts:

1er MÒDUL: Com ajudar als nostres infants quan tenen alguna malaltia respiratòria.

  • Malalties respiratòries més freqüents en la infància.
  • Causes i prevenció.
  • Tècniques senzilles de fisioteràpia respiratòria per millorar i resoldre aquests processos.

2on MÒDUL: Com actuar davant un accident infantil domèstic.

  • Accidents. Com prevenir-los.
  • Accidents més freqüents: traumatismes, cremades, ferides i intoxicacions.

3er MÒDUL: Primers auxilis en l’edat pediàtrica i adulta.

  • Introducció a la Reanimació Cardiopulmonar (RCP).
  • Causes d’aturada cardiorespiratòria (PCR).
  • Mala via i asfixia. Compressió / Ventilació.
  • Maniobra de desobstrucció de la via aèria en infants menors d’un any i majors d’un any. RCP en el lactant i l’Infant. I en l’adult.
  • Maniobra de desobstrucció de la via aèria en l’adult.
  • Valoració de la parada cardiorespiratòria.
  • Obertura de la via aèria; maniobra front-mentó.

Durada: 4 sessions (1 hora i mitja per sessió).

PER A QUÈ SERVEIXEN LES LLETRES?

Objectius:

  • Introduir als infants al coneixement dels fonemes i grafemes del nostre abecedari.
  • Potenciar la correcta producció oral del fonemes de la llengua catalana/ castellana.
  • Fomentar l’adequada reproducció gràfica de les lletres.
  • Treballar la consciència fonològica de forma oral.
  • Millorar els torns de paula així com la interacció amb els seus iguals.

Metodologia:

El taller es basa en utilitzar metodologia lúdica i participativa. Durant una hora a la setmana, tindrem una titella molt especial que ens durà cada dia unes quantes lletres! De ben segur que aquesta titella ens demanarà “què hem de fer amb les lletres?” No us ho perdeu, li haurem de saber dir quina lletra ens ha portat, a quines paraules podem posar aquesta lletra, li explicarem com sona i també com s’escriu! Ens divertirem i aprendrem moltíssim!

Dates: Per determinar.

Grups:

  • Grup en català, de 17 a 18h.
  • Grup en castellà, de 18.15 a 19.15h.

Edats: 4-5 anys.

 

MATEMÀTIQUES

L’habilitat matemàtica és la capacitat per emprar els nombres de manera efectiva i de raonar adequadament. És un tipus d’intel·ligència formal segons la classificació de Howard Gardner, creador de la Teoria de les intel·ligències múltiples. Aquesta intel·ligència implica la capacitat per emprar els nombres de manera efectiva i de raonar adequadament a través del pensament lògic.

A través d’aquest taller es planteja afavorir el desenvolupament d’habilitats matemàtiques als infants, d’una forma lúdica i divertida. És recomanable per a infants que es trobin en un nivell inicial o que presentin dificultats en l’aprenentatge de les matemàtiques.

Pas a Pas matematicas

Aprendrem a:

  • Conèixer els nombres.
  • Explicar i treballar memòria numèrica.
  • Realitzar operacions matemàtiques: sumes i restes (estratègies per al càlcul).
  • Afavorir el càlcul mental.
  • Realitzar seriacions lògiques.

DESTINATARIS: Infants de 6 a 7 anys. Grups reduïts.

Nina llibres Pas a Pas