Rebaixes i compra compulsiva

Durant aquests períodes, botigues i comerços, són conscients que tot val per estimular al comprador, desplegant totes les astúcies possibles: anuncis irresistibles, envoltants perfums, músiques que extasien, aparadors atractivament dissenyats, cartells amb colors cridaners, promocions mai vistes, dependents amabilíssims i amb elevada dosi de seducció, etc.

I és precisament aquesta voràgine consumista habitual en aquestes dates la que pot emmascarar un veritable problema conductual basat en la compra compulsiva d’objectes que no es necessiten, que no serveixen i que ni tan sols agraden.

En aquest sentit, l’impuls de la compra aïllada d’un objecte inútil és una conducta habitual, innocent i està considerada com una compra normal i relativament freqüent en la població. No obstant això, la compra compulsiva o patològica implica la presència d’una veritable obsessió per comprar juntament amb una freqüent repetició d’aquesta conducta mancada d’una utilitat real acompanyat d’un intens patiment personal comparable al d’altres addiccions o toxicomanies.

La compra compulsiva, que consisteix en l’afany desmesurat, incontrolat i recurrent per adquirir coses no és un fenomen exclusiu de dates com el Nadal, en què la insistència de la publicitat comercial i la tradició consumista podrien explicar un cert augment de les despeses.

És una addicció en tota regla que, si bé en la seva màxima expressió afecta poca gent, és més comú del que es podria pensar. És la conseqüència d’un impuls irreprimible, un acte poc conscient del que després ens penedim, perquè comprem coses poc útils o gastem més del que podem.

Et passa això o coneixes a algú que li passi? A PAS A PAS et podem ajudar:

Tel: 636 44 20 94
Web: http://www.pasapas.es

Si no et vols perdre cap de les nostres novetats pots seguir-nos a les nostres xarxes socials:

FACEBOOK
TWITTER

#psicólogosinca #psicologíainca #psicologíasoller #psicologíasoller

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *