LA FAMÍLIA

Parlarem de la importància que té la família per al desenvolupament afectiu, cognitiu, psicomotor i social dels més petits; partirem de la necessitat de conèixer-nos primer a nosaltres mateixos, de conèixer als nostres fills i filles, d’aprendre a donar resposta a les necessitats dels fills/es, i a les pròpies. Parlarem del plor. I per acabar, veurem la importància de crear hàbits com a eina fonamental per aconseguir tot això, però també a saber ser flexibles amb els mateixos.

Els objectius per a aquesta primera trobada seran:

  1. Reconèixer la importància de la família per al desenvolupament del vostre infant.
  2. Aprendre a conèixer- vos com a família i a acceptar les vostres particularitats.
  3. Aprendre a conèixer què vos està demanant el vostre fill a través del plor.
  4. Aprendre a donar resposta a les necessitats del vostre infant.
  5. Aprendre la importància de crear hàbits que vos faciliti la vostra tasca.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

COM PUC DONAR TEMPS DE QUALITAT AL MEU FILL O FILLA, SÍ NO EN TENC PER A RES?

El temps que passam amb els nostres fills i filles és el més valuós per ells. Aquests moments han de convertir- se amb el més enriquidor tant per ells i elles com per a nosaltres. La família és una peça clau per al seu desenvolupament.

Què s’entén per temps de qualitat? Aprendrem a reconèixer en quins moments li estam donant ja aquesta qualitat al temps que passam amb ells i elles i a cercar- ne de nous.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

HÀBITS D’ESTUDI, QUAN HE DE COMENÇAR A INCULCAR-LI? COM?

Es donaran als pares pautes per ajudar als seus fills a millorar el rendiment acadèmic i facilitar l’accés a l’aprenentatge a través d’hàbits i tècniques d’estudi.

Continguts:

  • Organització i planificació per l’estudi
  • Motivació per l’aprenentatge
  • Atenció, concentració i memòria
  • Estratègies específiques: subratllar, lectura comprensiva, resum, memorització, repàs..
  • Relaxació

Destinataris: pares i mares amb infants de 6 a 16 anys.


 

CAMÍ A LA INDEPENDÈNCIA…COM AJUDAR A CRÉIXER AMB CONFIANÇA I AUTOESTIMA ALS NOSTRES FILLS. 

El moment de llevar els bolquers, de deixar el xumet, el biberó, el dormir i vestir-se tot sol… són moments molt importants del creixement i del desenvolupament psicofísic de l’infant.
Els nostres nadons comencen a fer-se grans i els pares els poden ajudar a créixer, a superar les diferents etapes dia a dia de forma tranquil·la, amb confiança i d’una manera satisfactòria autònoma i feliç.

Els pares hem de viure el creixement dels nostres fills sense por i com una gran aventura, ja que així els ajudarem a madurar, a tenir seguretat en ells mateixos i una bona autoestima.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

COM CONVERTIR LES TASQUES DOMÈSTIQUES EN MOMENTS EDUCATIUS PELS NOSTRES INFANTS.

Els infants són curiosos. Queden fascinats per tot el que veuen o escolten al seu voltant. Qualsevol moment del dia dels primers anys d’un infant és bo per a que descobreixin alguna cosa.

Proporcionarem noves maneres d’interactuar amb l’infant amb idees, projectes i activitats que estimularan la seva curiositat natural i als pares ens ajudaran a fomentar la confiança, estimular l’autoexpressió i a divertir-nos amb el nostre infant.

La idea és convertir les activitats diàries en divertides experiències d’aprenentatge… és a dir, convertir les tasques domèstiques en moments didàctics.
La finalitat d’aquests recursos és contribuir a que els infants creixin sans i feliços, i fomentar-lis el gust per l’aprenentatge que duri al llarg de la seva vida.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

EL MEU INFANT NO EM FA CAS. REBEQUERIES I CAPRITXOS.

Els infants aprenen la forma de comportar-se. El que passa de vegades és que l’après, la seva forma d’actuar, és inadequat i genera problemes en el seu entorn. Però es pot canviar si sabem com. En la conducta de l’infant els pares tenen la clau. Cal adquirir estratègies per afrontar les dificultats que sorgeixen en l’educació i el maneig de les conductes problema, però també és important donar atenció positiva i aconseguir una bona comunicació amb els nostres fills.

Continguts:

• Comprendre la conducta infantil: per què es porta malament i manté el seu comportament.
• Conèixer mètodes i tècniques perquè l’infant obeeixi.
• Aprendre a manejar situacions problemàtiques: rebequeries, provocacions, desobediència, baralles …
• Afavorir la comunicació pares-fills: atenció positiva, reforçar conductes positives …

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

GELOSIES I RIVALITATS A CASA, ESTA A PUNT D’ARRIBAR UN GERMANET O UNA GERMANETA. COM PUC ACONSGUIR UN BON AMBIENT A CASA?

Amb l’arribada de nous germans i germanes poden aparèixer una sèrie de comportaments en el germà gran que poden complicar encara més el fet de ser un o una més a la família. També pot passar que més endavant, sigui el germà petit el que està gelós del gran o de la gran.

Aprendrem a distingir aquells comportaments que ens mostren aquest sentiment de gelosia, i mostrarem mesures generals i un poc més concretes que ens poden ajudar a manejar la situació. També veurem què podem fer en el moment que sorgeix un conflicte determinat. Per acabar, veurem com hem de tractar l’arribada d’un nou membre de la família per evitar que tot això passi.

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.


 

MALSONS, PÀNIC NOCTURN I POR A L’ OBSCURITAT.

Potser un dels moments en què pitjor ho passen els nostres fills i filles, o al manco que som conscients, a causa de
què es mostren espantats, ploren i podem veure el seu patiment. I això ens produeix molta angoixa.
Aquí aprendrem a distingir de què parlam i com es diferencien els tres tipus, però no tant per saber alguna cosa
més, sinó per donar- li una resposta adequada. Som el punt de referència de seguretat dels nostres fills i filles i en aquests moments ens la demanen amb molta força.

 

Els objectius seran:

  • Conèixer què és un malson, una por a l’obscuritat i el pànic nocturn.
  • Aprendre a què fer en el moment en què es dóna l’episodi.
  • Determinar quin tipus d’actuacions aplicarem al dia a dia per a donar solució.
  • Distingir en quins casos serà necessària l’actuació d’un professional i qui ho pot ser.

 

Destinataris: pares i mares amb infants de 0 a 6 anys.